Σάββατο, 5 Δεκεμβρίου 2009

Μάχη Ιδεών

Δεν έχω κανένα σκοπό να υπερασπιστώ για κάποιο στενό κομματικό λόγο τον κο. Τσίπρα. Ούτε στο τέλος, τέλος θεωρώ ότι η ανάλυση του είναι βαθειά πολιτική και διεισδυτική. Δυστυχώς παρατηρώ ότι όσο μεγαλώνει το χάσμα ανάμεσα στους δύο κύριους εκφραστές της Αριστεράς, τόσο πλησιάζει ο πολιτικός τους λόγος. Πράγμα που σημαίνει ότι γίνονται απόμακροι, για άλλους γραφικοί, αλλά το πιο σημαντικό εξωπραγματικοί στα αυτιά της κοινωνίας.



Παρόλα αυτά, θα ήθελα πολύ να απαντήσω στον κύριο Κανέλλη. Ας με συγχωρήσει εκ των προτέρων, διότι δεν έχω την τύχη να τον γνωρίζω και είναι η πρώτη φορά που πέφτω πάνω σε κείμενο του. Αρχικά θα ήθελα να δηλώσω, πως πρέπει επιτέλους, αν θέλουμε να κάνουμε σοβαρή πολιτική ανάλυση να δίνουμε και πολιτική ταυτότητα στον λόγο μας. Το ολίγο από γιουβέτσι και δώρο μπακλαβάς γλυκό, μας οδήγησε στην σύγχηση ιδεών και στην απογοήτευση για το πολιτικό σκηνικό του σήμερα. Ο κ. Κανελλης κανει κριτικη στην Αριστερα, ως ομοιδεατης, ως αντιπαλος πολιτικα; Γιατι ως ουδετερος πολιτης, δεν φαινεται να τοποθετειται!!

Αντιστοίχως λοιπόν, ο κύριος Κανέλλης ξεκινά το κείμενο του με μια σαφή προδιάθεση απαξίωσης οποιασδήποτε πρωτοβουλίας πάρθηκε από κάποια άτομα τον περασμένο Δεκέμβρη(μην τα χαρακτηρίσω νεαρούς και παρεξηγηθώ!!!). Ας ξεκαθαρίσει λοιπόν πως πρόκειται για την γνώμη του, διότι φαντάζομαι και οι χουντικοί την ανατροπή του πολιτεύματος επανάσταση της ονόμαζαν και την ονομάζουν, αλλά κατι τετοιο δεν πρόκειται για γενική παραδοχή. Ίσως είναι πιο φρόνιμο να δείξει η ιστορία την σημαντικότητα κάποιων γεγονότων. Επιπλέον, "τα μάτια του κανονικού πολίτη", είναι ας υποθέσουμε τα δικά του. Εδώ βέβαια δεν υπάρχει ο αντίστοιχος καθηγητής που θα ορίσει τον κανονικό πολίτη. Ας τον δεχθούμε ως κανονικό(49% άνδρας, 51% γυναίκα με 1 μιση παιδί κτλ κτλ που έλεγε και γνωστή διαφήμιση για τον μέσο άνθρωπο), για να μπορεσουμε να συνεχισουμε την αναλυση.

1.Έχω λοιπόν να σας βεβαιώσω, απαντώντας σε μία μία τις παρατηρήσεις σας για τις αρλούμπες του κ. Τσίπρα, πως αν είναι αρλούμπα και τσιτάτο το "ότι αυτή η γενιά θα ζήσει τη ζωή της χειρότερα από ότι (sic) έζησαν όλες οι προηγούμενες γενιές μέχρι σήμερα", είναι αντίστοιχα υπέρμετρος λαϊκισμός η σύγκρισή της με την γενιά του εμφυλίου. Μια ακόμη αφορμή μοιρολατρίας και παρελθοντολατρείας. Δανειζόμενος λοιπόν από τον λαϊκισμό σας, να σας πω ότι η Αθήνα έχει από την γενιά της κατοχής να δει να πεθαίνουν άνθρωποι στα σοκάκια της. Τότε από την πείνα, τώρα από την κοινωνική εξαθλίωση και τις καταχρήσεις. Τελος, η ανθρωπινη φυση και τα κοινωνικα συμβολαια εχουν ως κυριο στοχο την αεναη βελτιωση των συνθηκων διαβιωσης. Αν, κατι τετοιο παψει να υφισταται εστω και ως ιδεα, τοτε το κοινωνικο συμβολαιο σπαει!

2. Θα ήμουν πολύ ευτυχής να μάθαινα πως η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα με συσσωρευμένα κοινωνικά προβλήματα τέτοιου μεγέθους. Είναι εξωφρενικό να θεωρούμε ότι οι νέοι σήμερα είναι σε αδιέξοδο με (επίσημη) ανεργία πάνω από το 10%, δημόσια εκπαίδευση που παραπαίει και ξεκάθαρη κοινωνική ανισότητα, με βάση το οικονομικό υπόβαθρο; Είναι τουλάχιστον γελοίο να νιώθει με την πλάτη στον τοίχο μια μερίδα ανθρώπων που βλέπουν συνομηλίκους τους να "χώνονται" στο δημόσιο από το παράθυρο, ενώ αυτοί είναι άνεργοι; Γιατί άλλωστε να αγανακτούν, όταν τους προσλαμβάνουν για 8ωρους και κατά κανόνα δουλεύουν 10 και 12 ώρες χωρίς ευρώ παραπάνω σε υπερωρίες; Να σημειωθει, οτι οι αντιστοιχες αναταραξεις στην Γαλλια, αν και προηλθαν οντως απο μεταναστες δεν συνιστουν διαφορετικη περιπτωση. Γιατι αραγε, αν οντως μιλαμε για ανομοια πραγματα υπηρξε αυτη η αλληλεγγυη σε ολα τα μηκη και πλατη του κοσμου;

3. Όσο για την δημόσια συζήτηση, απλά να αναφέρω τις πλείστες όσες συνεντεύξεις του Δημάρχου Αθηναίων που διαβεβαίωνε με περηφάνεια ότι το Χριστουγεννιάτικο δένδρο θα κατασκευαζόταν από την αρχή, ως μια ενδεικτική περίπτωση του ποιος κοιτούσε το δένδρο και ποιος το δάσος!

4. Η περιχαράκωση των δύο αριστερών κοινοβουλευτικών σχηματισμών είναι, θα συμφωνήσω μαζί σας, παιδαριώδης. Αναρρωτιέμαι πάντα βέβαια, αν θα χυνόταν τόσο μελάνι (και δηλητήριο) για μια συγκυβέρνηση ΛΑΟΣ-ΠΑΣΟΚ. Με αυτό θέλω να πω, ότι πολύ συχνά η αριστερά κατηγορείται για υπέρ του δέοντος ιδεολογισμό. Στο πρώτο παραστράτημα βέβαια από την σαφή της (ίσως ο μόνος χώρος με σαφή) ιδεολογία βάλλεται κατά ρυπάς εκ δεξιων και αριστερων.



*Ως προς τα σχόλια ένα έχω να πω. Όλες οι επαναστάσεις, πλην ίσως του Γκάντι και των Ινδιών, έγιναν με φωτιά, συμπλοκές και δυστυχώς αίμα. Το αίμα έχει, δύο φορές δυστυχώς, ήδη χυθεί. Λυπάμαι κύριε Κανέλλη, αλλά την ζωή του παιδιού αυτού δεν θα την εξίσωνα με όλες τις βιτρίνες του κόσμου. Άλλωστε, τα συνήθη υποζύγια, όπως χαρακτηρίζετε τους πολίτες, πληρώνουν και τους αστυνομικούς για να σπάνε βιτρίνες και να προστατεύουν ένα κακόγουστο Χριστουγεννιάτικο δένδρο(αποδεδειγμένα με συγκεκρυμένο βίντεο από τα περσινά γεγονότα). Πληρωνουν τους αστυνομικους και παλι, για να φυλανε τον Γιωργο Λιαγκα. Άραγε εσείς, έχετε αναλύσει ποιοι έκαναν τη ζημιά; Γνωρίζετε αλήθεια πόσο κακό έκανε στους μαγαζάτορες που τόσο πολύ συμπονάτε, η πολιτική των τελευταίων ετών, οπως η παράνομη αδειοδότηση εμπορικών κέντρων που στεγνώνουν την αγορα; Τα οποία εμπορικά κέντρα μάλιστα συνδέονται με γέφυρα δημοσίας χρήσης, που τα συνδέει με τη σειρα της με δημόσιο μέσο μεταφοράς(βλ. προς βοράν);

*Όσο για το "Μπάτσοι γουρούνια δολοφόνοι", για άλλη μια φορά με εκπλήσει το μέγεθος του λαϊκισμού. Μια έκφραση η οποία καλώς η κακώς είναι κλισέ αν το θέλετε στις ελληνικές συγκεντρώσεις εδώ και δεκαετίες. Ήρθε η ώρα λοιπόν να ηθικολογήσουμε και πάνω σε αυτή. Προτείνω, εν συνεχεία να περάσουμε στον μισαλλόδοξο χαρακτηρισμό χανουμάκια απεναντι στους οπαδούς της ΑΕΚ. Ίσως μάλιστα αυτό το τελευταίο να είναι πιο σημαντικο, μιας και οι οπαδοί της ΑΕΚ είναι περισσότεροι από τους αστυνομικούς.


*"Παρα τις ακρότητες, κάποιες φορες..." ξεκινάει την φράση του για την αστυνομία ένας πολίτης που ζει στην Ελλάδα. Τα μάτια του πολίτη που μάλλον δεν είδαν κάποιες φορές να ξυλοκοπούνται αλλοδαποί(και μάλιστα για πλάκα, ώστε να γυριστεί βίντεο), κάποιες φορες να βγαίνουν από διμοιρίες των ΜΑΤ μέλη ακράιων εθνικιστικών οργανώσεων, κάποιες φορές να καταβρέχουν χρήστες ναρκωτικών στον δρόμο (οποία θεραπευτική μέθοδος), κάποιες φορές 3-4 αστυνομικοί να χτυπάνε μια κοπέλα(η οποία μάλιστα διαδήλωνε ειρηνικά) κτλ. Συμφωνώ βέβια μαζί σας...σε κάθε επανάσταση η καθεστηκυία τάξη, παλεύει εναγωνίως να μην χάσει την κουτάλα. Οπότε, η αστυνομία, ως το χέρι αυτής της εξουσίας ενεργεί αναλόγως.

*Ανούσια και αναίτια επιστροφή στο θέμα του ασύλου. Θα μου επιτρέψετε να κάνω κι εγώ μια υπερπήδηση. Έχουμε μια σειρά αδικημάτων που βαρύνουν έλληνες βουλετές και ποτέ κανείς δεν δικάστηκε. Το άσυλο στο πανεπιστήμιο είναι που μας επείγει να καταργήσουμε; Και επιτέλους, μαζί με την αναγνώριση της 17ης Νοέμβρη ως ιστορικής ημέρας μνήμης, ας θυμηθούμε τι έκανε και τι μπορεί να κάνει η φοιτητικη νεολαία. Ίσως έτσι της "συγχωρήσουμε" κι αυτής μια ασυλία.

*"Το δικαίωμα των πανεπιστημίων να κάνουν έρευνα..." άλλη μια ματιά ενός έλληνα πολίτη που ζει μάλλον στην Αμερική. Στην χώρα όπου η έρευνα είναι μηδενική και χρημαροδοτείται κυρίως για να τροφοδοτεί την πολυτελή ζωή ακαδημαϊκών και μη, είναι ο ΣΥΡΙΖΑ που αποτελεί εμπόδιο στην απρόσκοπτη λειτουργία του πανεπιστημίου. Αν είναι να πέσει ο καπιταλισμός κ. Κανελλη, δεν θα έχει σουπερ μπάλα το βράδυ. Αν πάλι είναι να τον διαδεχθεί ένα σύστημα σοσιαλιστικό(κι ας μην είναι πόνημα του ΣΥΡΙΖΑ), μην ανησυχείτε για τις δουλειές...θα έχετε εξασφαλισμένη, δουλειά.

Στείλε ό, τι σκέφτεσαι...

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *